1 September 2012

Läst i Augusti ^_^ [August Roundup]


[For the English translation see the texts in grey]

Oj oj, det blev inte många lästa böcker den här månaden. The Moonstone var så låååång, Perlandra så tråkig, och Glow lysnade jag på med min sambo (vilket gjorde att det tog längre tid av sluta boken eftersom jag inte kunde lyssna på den när som helst), pga dessa tre böcker blev det inte många ljudböcker i augusti helt enkelt. Men jag var nöjd med 5 utav 6 av böckerna, så jag sammanfattar augusti som en lyckad läsmånad ändå.  

Oh dear, I didn't read as much as I'd hoped I would this month. The Moonstone was just so loooong, Perlandra so dull, and I listened to Glow together with my other half (hence, it took a long time to finish it because I could not listen to it whenever I wanted to). Because of these three books, I was simple not able to read many audiobooks in August. However I'm happy with 5 out of 6 of my reading, so I'll count August as a successful reading month anyway.

Lästa Böcker [Books Read]:


















The Moonstone, Wilkie Collins
The Distant Hours, Kate Morton
Sky Chasers: Glow, Amy Kathleen Ryan
The Grass Is Singing,Doris Lessing
The Summer Without Men, Siri Hustvedt
Space Trilogy: Perelandra, C.S. Lewis
____________________________________________________________________

Fågel [Praise]: The Distant Hours
Fisk [Raise]: Perelandra
____________________________________________________________________

Statistik [Statistics]:
Totalt har jag last 6 böcker [6 books read in total]
3 ljudböcker [audiboooks]
3 vanliga böcker [regular books] (The Distant Hours, The Grass Is Singing, The Summer Without Men)
5 ”vuxen”-böcker [adult books]
1 ungdomsbok [young adult]
2 tegelstenar [bricks] (The Distant Hours, The Moonstone—vad är motsvarigheten till tegelsten i ljudvärlden?)
6 på engelska [in english]
____________________________________________________________________

Nyckelord som beskriver min läsning i Augusti: [Keywords describing my reading]
allegori, andar, dystopi, futuristisk, historiskt, klassiker, mysterium, nutidsroman, paranormal, politisk kommentar, religion, romantik, rymdskepp, rymdresa, samhällskommentar, science fiction, tragedi, young adult, utomjordningar, äventyr

No comments:

Post a Comment