27 September 2012

30 Days of Books- Day 27: The most surprising plot twist or ending

[For the English translation see the text in grey below]



Ju fler böcker jag läser, desto bättre blir jag på att förutspå möjliga plot twists— så det är inte ofta jag inte har någon aning om vad författaren håller på med. Och eftersom jag inte kan komma på ett fall då jag verkligen blev förvånad, så tänkte jag tala om den häftigaste plot twist jag läste om i år (för en plot twist kan vara häftig även om man inte blir förvånad!): 

Slutet av A Million Suns som är andra boken i Across the Universe-trilogin av Beth Revis. Jag vill inte spoila det för er som inte har läst böckerna ännu… Jag hade två teorier kring vad som hände med rymdskeppet Godspeed, så jag var inte hundra på att Teori Nummer 2 ([SPOILER] att de hade redan kommit till Alpha Centauri och att det inte vågade landa) var den rätta, eftersom Teori Nummer 1 ([SPOILER] att skeppet aldrig hade åkt ifrån jorden, utan att de var in orbit runt jorden) var också ganska rimlig. ^.^ Beth Revis är bra på att komma på riktigt coola idér... jag är lite avundsjuk på hennes förmåga...

The more books I read, the better I become at predicting possible plot twists, so it's very rare that I have absolutely no idea what the author is up to anymore. And since I can't really think of a case where I was really surprised about a twist or ending, I thought I'd talk about the coolest plot twist I read this year ('cause a plot twist can still be cool, even if I can see it coming for a while): 


The ending of A Million Suns, the second book in the Across the Universe trilogy by Beth Revis. I don't want to spoil it for those of you who have not read the books yet (Just, go! Go read them now!)... I had two theories about what happened to the spaceship Goodspeed, so I was not 100% sure Theory No. 2 ([SPOILER] that they hand already arrive to Alpha Centauri and that they were reluctant to land) was the right one, because Theory No. 1 ([SPOILER] that the ship never left Earth's orbit) was also quite plausible. ^.^ Beth Revis is good at coming up with really cool ideas... and I'm a little jealous of her amazing ability.

No comments:

Post a Comment