1 October 2012

Läst i September :-| [September Roundup]


[For the English translation, see the texts in grey]

Nu är sommaren definitivt över, så jag hoppas på att höstens ankomst gör så att jag läser fler böcker! September var för mig en ganska trög läsmånad… och lite av en berg-och-dal bana: det var ett par böcker som jag verkligen inte gillade, och lika många böcker som jag älskade, så det var upp och ner på humöret. Och The Windup Girl har jag nu lyckats avsluta, en bok som jag har en mist sagt komplicerad relation till för jag vet fortfarande inte vad jag tyckte om den. :-S 

Summer is definitely over, so I hope autumn will cause me to read more books! September was a rather sluggish reading month for me... and a bit of an emotional roller-coaster ride: there were a couple of books that I really didn't like, and a couple that totally loved. But, I've finally finished reading The Windup Girl, a books that I've had a rather complicated relationship with, seeing as even now when I'm done with it, I'm having a hard time deciding whether or not i liked it.:S 




Lästa Böcker [Books Read]:
Dreaming In Cuban, Cristina García
The Windup Girl, Paolo Bacigalupi
Chez Max,Jakob Arjouni
Pessoas Como Nós (Folk so vi) [People Like Us], Margarida Rebelo Pinto
Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag [I'm unfortunately dead and can't come to school today], Sara Ohlsson
Det är så logiskt alla fattar utom du [It's so logical, everyone gets it but you] Lisa Bjärbo
____________________________________________________________________

Fågel [Praise]: Chez Max, Det är så logiskt alla fattar utom du
Fisk [Raise]: Pessoas Como Nós, Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag
____________________________________________________________________

Statistik [Analytics]:
Den här månaden lästa jag 6 böcker. [6 books read in total]
2 ljudböcker [audiobooks](Dreaming in Cuban, The Windup Girl)
4 vanliga böcker [regular books]
4 vuxenböcker [adult books]
2 ungdomsböcker [young adult]
1 tegelsten [brick] (The Windup Girl)
1 kortis [shorty] (Chez Max)
3 engelska [in English]
1 portugisiska [in Portuguese]
2 svenska [in Swedish]
____________________________________________________________________

Nyckelord som beskriver min läsning I september: [Keywords describing my reading]
andar, biopunk, contemporary, diktatur, dystopi, feel-good, futuristisk, generationsroman, hackers, romantik, samhällskomentar, science fiction, spöken, young adult

No comments:

Post a Comment