12 September 2012

30 Days of Books- Day 12: A book I used to love but don’t anymore


[For the English translation, see the grey text below]

En bokserie som jag älskade i mina gymnasiedagar var Kaori Yukis gotiska skräckmanga The Cain Saga. Jag tyckte väldigt mycket om Yuki’s teckningar, den mörka victorianska miljön, och Cains loyala butler Riff. Men av någon anledning som jag själv inte vet, så har jag börjat föredra en annan sorts manga där teckingstilen är mindre plottrig, bildrutorna är mer minimalistiska. Så när jag började läsa om The Cain Saga & Godchild igen, tog det bara två avsnitt innan jag bestämde mig för att serien var för tråkig för att försätta med.

A Book series that I loved in High School was Kaori Yuki's Gothic horror manga The Cain Saga. I loved Yuki's drawings, the dark Victorian environments and Cain's loyal butler Riff. But for some reason, I've started to prefer another type of esthetic in my manga... where the presentation is less cluttered, and the panels are minimalistic. So when I attempted to reread The Cain Saga & Godchild, it only took two chapters before I came to the conclusion that it as too boring and thus had to put it down. But I'm still thankful for the great memories this book gave me! :)

No comments:

Post a Comment