7 September 2012

30 Days of Books- Day 07: Most underrated book

Källa: www.jeffreyarcher.co.uk
[For the English translation, see the text in grey below]

Novellsamlingar tycker jag är generellt underskattade. Romaner fullständigt dominerar den skönliterära marknaden, och det är verkligen inte ofta man (eller åtminstone jag) läser noveller. Men när jag väl får tag i en novellsamling, brukar jag tycka väldigt mycket om den. Noveller har en annorlunda dynamik jämfört med en bok på typ 300 sidor. En novellsamling som jag älskade var A Twist in the Tale av Jeffrey Archer. Boken innehåller 12 överaskande noveller som tar oss från Nigeria till Toronto. Samlingen har allt från sorgliga livssituationer till gulliga betraktelser. Mina favoriter är ”Clean Sweep Ignacius” som handlar om en finansminister i Nigeria som är hård mot korruption, och ”Just Good Friends” där en katt berättar om sitt liv med sin husse. <3

Short stories, I think, are generally underrated. Novels seem to completely dominate the literary market, and it's not really often that one reads short stories. But when I do get a hold of a book of short stories, I realize just how much I love them. Short stories have a different storytelling dynamic, if you compare it to a novel of 300 pages.

A collection of short stories tht I really loved was A Twist in the Tale by Jeffrey Archer. The book contains 12 surprising stories that take us from Nigeria to Toronto. This collection has everything from sad situations to cute contemplations. My favorites of the stories is "Clean Sweep Ignacius", which is about  finance minister in Nigeria who is tough on corruption, and "Just Good Friends", where a cat talks about his life with his master. <3

No comments:

Post a Comment